Matematikk 9 er et heldigitalt læremiddel som vektlegger undring, forståelse og anvendelse. Gjennom flere hundre animasjoner, filmer, selvrettende oppgaver og veiledende tilbakemeldinger blir krevende fagstoff presentert på en lettfattelig måte.
Læremiddelet er innovativt med blant annet Geogebra integrert.
Læremiddelet er utforskende med bruk av dynamiske oppgaver der man kan endre parametere for å illustrere og tolke sammenhenger. Matematikk 9 vektlegger forståelse av matematikk gjennom undring og utforskende oppgaver.
Matematikk 9 er strukturert ut ifra kompetansemål og kjerneelement, slik at det skal være enkelt for lærer og elev å se progresjon i forhold til fagfornyelsen. Kapitlene er også differensiert etter fargekode. Dette gir læreren en unik mulighet til å lage oppgaver og samlinger til hver enkelt elev, ut ifra deres kompetansenivå.
\n \n \n \n utforske,\n \n \n \n \n \n \xc3\xa5 kunne regne,\n \n \n \n \n \n GF4,\n \n \n \n \n \n B,\n \n \n \n \n \n (B),\n \n \n \n \n \n abstraksjon og generalisering,\n \n \n \n \n \n \xc3\xa5 kunne lese,\n \n \n \n \n \n GF3,\n \n \n \n \n \n abstraksjon,\n \n \n \n \n \n generalisering,\n \n \n \n \n \n KE16,\n \n \n \n \n \n digitale ferdigheter,\n \n \n \n \n \n GF5,\n \n \n \n \n \n A,\n \n \n \n \n \n (A),\n \n \n \n \n \n beskrive,\n \n \n \n \n \n demokrati og medborgerskap,\n \n \n \n \n \n TT2,\n \n \n \n \n \n presentere,\n \n \n \n \n \n \xc3\xa5 kunne skrive,\n \n \n \n \n \n GF2,\n \n \n \n \n \n utforske egenskapene ved ulike polygon og forklare begrepene formlikhet og kongruens,\n \n \n \n \n \n KM239,\n \n \n \n \n \n utforsking og probleml\xc3\xb8sing,\n \n \n \n \n \n utforsking,\n \n \n \n \n \n KE12,\n \n \n \n \n \n KM241,\n \n \n \n \n \n data,\n \n \n \n \n \n (C),\n \n \n \n \n \n diagram,\n \n \n \n \n \n argumentere,\n \n \n \n \n \n representasjon og kommunikasjon,\n \n \n \n \n \n representasjon,\n \n \n \n \n \n kommunikasjon,\n \n \n \n \n \n C,\n \n \n \n \n \n finne,\n \n \n \n \n \n stolpediagram,\n \n \n \n \n \n terning,\n \n \n \n \n \n KE15,\n \n \n \n \n \n trekant,\n \n \n \n \n \n probleml\xc3\xb8sing,\n \n \n \n \n \n statistikk,\n \n \n \n \n \n finne og diskutere sentralm\xc3\xa5l og spredningsm\xc3\xa5l i reelle datasett,\n \n \n \n \n \n modellering og anvendelser,\n \n \n \n \n \n diskutere,\n \n \n \n \n \n modellering,\n \n \n \n \n \n anvendelser,\n \n \n \n \n \n KM234,\n \n \n \n \n \n demokrati,\n \n \n \n \n \n medborgerskap,\n \n \n \n \n \n KE13,\n \n \n \n \n \n tegning,\n \n \n \n \n \n utforske og argumentere for hvordan framstillinger av tall og data kan brukes for \xc3\xa5 fremme ulike synspunkt,\n \n \n \n \n \n KM243,\n \n \n \n \n \n utforske og argumentere for formler for areal og volum av tredimensjonale figurer,\n \n \n \n \n \n KM237,\n \n \n \n \n \n areal,\n \n \n \n \n \n salg,\n \n \n \n \n \n tid,\n \n \n \n \n \n unders\xc3\xb8kelse,\n \n \n \n \n \n gjennomsnitt,\n \n \n \n \n \n graf,\n \n \n \n \n \n terninger,\n \n \n \n \n \n utforsk,\n \n \n \n \n \n tabell,\n \n \n \n \n \n sammenligne,\n \n \n \n \n \n median,\n \n \n \n \n \n typetall,\n \n \n \n \n \n resultat,\n \n \n \n \n \n tall,\n \n \n \n \n \n formel,\n \n \n \n \n \n sannsynlighet,\n \n \n \n \n \n forklare og presentere strukturer og utvikling i geometriske m\xc3\xb8nster og i tallm\xc3\xb8nster,\n \n \n \n \n \n beskrive forklare og presentere strukturer og utvikling i geometriske m\xc3\xb8nster og i tallm\xc3\xb8nster,\n \n \n \n \n \n overflate,\n \n \n \n \n \n volum,\n \n \n \n \n \n h\xc3\xa5ndtering,\n \n \n \n \n \n samle,\n \n \n \n \n \n sirkel,\n \n \n \n \n \n h\xc3\xb8yde,\n \n \n \n \n \n resonnering og argumentasjon,\n \n \n \n \n \n KE14,\n \n \n \n \n \n stolpe,\n \n \n \n \n \n forklare,\n \n \n \n \n \n hendelse,\n \n \n \n \n \n sp\xc3\xb8rreskjema,\n \n \n \n \n \n side,\n \n \n \n \n \n tilfeldig,\n \n \n \n \n \n arealet,\n \n \n \n \n \n mangekant,\n \n \n \n \n \n rektangel,\n \n \n \n \n \n parallellogram,\n \n \n \n \n \n symmetri,\n \n \n \n \n \n innsamling,\n \n \n \n \n \n antall,\n \n \n \n \n \n sammenligning,\n \n \n \n \n \n utvalg,\n \n \n \n \n \n test,\n \n \n \n \n \n beregne,\n \n \n \n \n \n tegn,\n \n \n \n \n \n ikt,\n \n \n \n \n \n lesing,\n \n \n \n \n \n linjediagram,\n \n \n \n \n \n resonnering,\n \n \n \n \n \n argumentasjon,\n \n \n \n \n \n prosent,\n \n \n \n \n \n sektordiagram,\n \n \n \n \n \n algebra,\n \n \n \n \n \n figur,\n \n \n \n \n \n rotasjon,\n \n \n \n \n \n vekt,\n \n \n \n \n \n radius,\n \n \n \n \n \n rullende,\n \n \n \n \n \n mynt,\n \n \n \n \n \n beregne og vurdere sannsynlighet i statistikk og spill,\n \n \n \n \n \n vurdere,\n \n \n \n \n \n KM233,\n \n \n \n \n \n variasjonsbredde,\n \n \n \n \n \n eksperiment,\n \n \n \n \n \n tallf\xc3\xb8lge,\n \n \n \n \n \n tegne,\n \n \n \n \n \n trapes,\n \n \n \n \n \n datasett,\n \n \n \n \n \n beregnende,\n \n \n \n \n \n navn,\n \n \n \n \n \n form,\n \n \n \n \n \n firkant,\n \n \n \n \n \n kroner,\n \n \n \n \n \n vinkel,\n \n \n \n \n \n nummer,\n \n \n \n \n \n simulere utfall i tilfeldige fors\xc3\xb8k og beregne sannsynlighet for at noe skal inntreffe,\n \n \n \n \n \n ved \xc3\xa5 bruke programmering,\n \n \n \n \n \n KM236,\n \n \n \n \n \n m\xc3\xa5lestokk,\n \n \n \n \n \n utforske og argumentere for hvordan det \xc3\xa5 endre forutsetninger i geometriske problemstillinger p\xc3\xa5virker l\xc3\xb8sninger,\n \n \n \n \n \n KM238,\n \n \n \n \n \n kakediagram,\n \n \n \n \n \n muntlige ferdigheter,\n \n \n \n \n \n GF1,\n \n \n \n \n \n prismer,\n \n \n \n \n \n kjegler,\n \n \n \n \n \n diameter,\n \n \n \n \n \n ball,\n \n \n \n \n \n frekvens,\n \n \n \n \n \n grunnflate,\n \n \n \n \n \n utfall,\n \n \n \n \n \n rekkef\xc3\xb8lge,\n \n \n \n \n \n lengde,\n \n \n \n \n \n liter,\n \n \n \n \n \n figurer,\n \n \n \n \n \n planlegging,\n \n \n \n \n \n tabeller,\n \n \n \n \n \n lese,\n \n \n \n \n \n to,\n \n \n \n \n \n diagrammer,\n \n \n \n \n \n gjennomsnittlig,\n \n \n \n \n \n spredning,\n \n \n \n \n \n frekvenstabell,\n \n \n \n \n \n punktdiagram,\n \n \n \n \n \n verdi,\n \n \n \n \n \n tolking,\n \n \n \n \n \n grafen,\n \n \n \n \n \n rekord,\n \n \n \n \n \n periode,\n \n \n \n \n \n samsvarende,\n \n \n \n \n \n summen av vinklene,\n \n \n \n \n \n transformasjon,\n \n \n \n \n \n avbildninger,\n \n \n \n \n \n refleksjon,\n \n \n \n \n \n forst\xc3\xb8rring,\n \n \n \n \n \n linjer,\n \n \n \n \n \n punkt,\n \n \n \n \n \n tolkning,\n \n \n \n \n \n samlinger av data,\n \n \n \n \n \n diagrammet,\n \n \n \n \n \n misvisende,\n \n \n \n \n \n linjediagram representasjon,\n \n \n \n \n \n representerer,\n \n \n \n \n \n piktogram,\n \n \n \n \n \n identifisere,\n \n \n \n \n \n foto matematisk diagram lesing,\n \n \n \n \n \n misvisende tolking,\n \n \n \n \n \n lure skape,\n \n \n \n \n \n lage,\n \n \n \n \n \n representerer datalinjer,\n \n \n \n \n \n kakediagram informasjon og type,\n \n \n \n \n \n tid eksamen,\n \n \n \n \n \n ufullstendige,\n \n \n \n \n \n regne,\n \n \n \n \n \n penger,\n \n \n \n \n \n romfigurer,\n \n \n \n \n \n m\xc3\xb8nster,\n \n \n \n \n \n sylindre,\n \n \n \n \n \n sammensatte figurer,\n \n \n \n \n \n innskrevet,\n \n \n \n \n \n avstand,\n \n \n \n \n \n innvendige vinkler,\n \n \n \n \n \n utvendige vinkler,\n \n \n \n \n \n umulig,\n \n \n \n \n \n element\xc3\xa6r,\n \n \n \n \n \n kort,\n \n \n \n \n \n mulighet,\n \n \n \n \n \n kasting,\n \n \n \n \n \n kardinalitet,\n \n \n \n \n \n regneark,\n \n \n \n \n \n prisme,\n \n \n \n \n \n uttrekk,\n \n \n \n \n \n sannsynligheten for hendelsen,\n \n \n \n \n \n br\xc3\xb8k,\n \n \n \n \n \n senter,\n \n \n \n \n \n del,\n \n \n \n \n \n hyppigste,\n \n \n \n \n \n kron,\n \n \n \n \n \n kast,\n \n \n \n \n \n observasjon,\n \n \n \n \n \n simulere,\n \n \n \n \n \n utforsking KE12,\n \n \n \n \n \n hendelser,\n \n \n \n \n \n overflateareal,\n \n \n \n \n \n presentasjon,\n \n \n \n \n \n sektor,\n \n \n \n \n \n statistisk serie,\n \n \n \n \n \n kvalitative egenskaper,\n \n \n \n \n \n grafisk,\n \n \n \n \n \n kalkulator,\n \n \n \n \n \n trekning,\n \n \n \n \n \n forholdstall,\n \n \n \n \n polygon,\n \n \n \n kongruens,\n \n \n \n likebeint,\n \n \n \n trekanter,\n \n \n \n diagrammer oversikt,\n \n \n \n salg bil,\n \n \n \n lese sektordiagram,\n \n \n \n idrett,\n \n \n \n blodsukker beskrivelse,\n \n \n \n skihopp,\n \n \n \n beskrivelser,\n \n \n \n flagg rekkef\xc3\xb8lge,\n \n \n \n elv,\n \n \n \n elver,\n \n \n \n verdensrekord,\n \n \n \n verdensrekorder konklusjoner,\n \n \n \n enkel,\n \n \n \n bruk,\n \n \n \n variasjonsbredde tiltak,\n \n \n \n sentralm\xc3\xa5l,\n \n \n \n beskriver,\n \n \n \n daglig,\n \n \n \n sammenligne frekvens,\n \n \n \n statistikk variasjonsbredde,\n \n \n \n salg endelige resultater,\n \n \n \n gjennomsnittskarakter,\n \n \n \n karakterer,\n \n \n \n sentralm\xc3\xa5l temperatur,\n \n \n \n m\xc3\xa5neder,\n \n \n \n latinsk ord,\n \n \n \n temperatur frav\xc3\xa6r,\n \n \n \n middelverdi,\n \n \n \n 2-D,\n \n \n \n dimensjon,\n \n \n \n oval,\n \n \n \n plane figurer,\n \n \n \n bruker,\n \n \n \n trendlinje,\n \n \n \n korrelasjon,\n \n \n \n gang,\n \n \n \n tidsserier,\n \n \n \n linje,\n \n \n \n beste,\n \n \n \n best tilpassede linjen tabell,\n \n \n \n koordinatsystem variable,\n \n \n \n type variabler,\n \n \n \n sammenheng type,\n \n \n \n forhold,\n \n \n \n variabel,\n \n \n \n positiv negativ som beskriver,\n \n \n \n alder produksjon,\n \n \n \n s\xc3\xb8ppel,\n \n \n \n befolkning,\n \n \n \n mengde,\n \n \n \n linjen,\n \n \n \n trendlinjen,\n \n \n \n omtrentlig trendlinje tegne,\n \n \n \n aritmetisk gjennomsnitt,\n \n \n \n eksamen,\n \n \n \n vinnertid,\n \n \n \n sommer-OL,\n \n \n \n olympiske sommerleker,\n \n \n \n prosentvis,\n \n \n \n gjennomsnitt tabell,\n \n \n \n graf prosentandel,\n \n \n \n prosentvis stolpediagram gjennomsnittlig,\n \n \n \n finn gjennomsnittet grafen,\n \n \n \n liste aksjekurs,\n \n \n \n kast terningen,\n \n \n \n spill,\n \n \n \n eksteri\xc3\xb8r,\n \n \n \n vertikal,\n \n \n \n alternativt,\n \n \n \n komplement\xc3\xa6re,\n \n \n \n teorem,\n \n \n \n antagelse,\n \n \n \n delelig,\n \n \n \n divide,\n \n \n \n heltall,\n \n \n \n ligning,\n \n \n \n bevis sett,\n \n \n \n union,\n \n \n \n undergruppe,\n \n \n \n kardinal,\n \n \n \n drift,\n \n \n \n logikk eksempel,\n \n \n \n element,\n \n \n \n stol,\n \n \n \n bord,\n \n \n \n rom,\n \n \n \n Beatles,\n \n \n \n gate,\n \n \n \n lampe,\n \n \n \n kl\xc3\xa6r,\n \n \n \n kjole,\n \n \n \n eiendomsmegling,\n \n \n \n indikerer,\n \n \n \n positiv,\n \n \n \n odd,\n \n \n \n definere,\n \n \n \n konseptet med et oppregning,\n \n \n \n metode,\n \n \n \n numeration,\n \n \n \n telling metoden,\n \n \n \n definere sett beskrivende,\n \n \n \n naturlig tall,\n \n \n \n beskrivende eiendom Venn,\n \n \n \n Venn-diagram,\n \n \n \n forholdet,\n \n \n \n student,\n \n \n \n par positivt,\n \n \n \n reelt positivt undergruppe av som representerer union settet,\n \n \n \n b\xc3\xb8ker,\n \n \n \n b\xc3\xa6rbare,\n \n \n \n database,\n \n \n \n positive,\n \n \n \n sum,\n \n \n \n summen settene veikrysset,\n \n \n \n skj\xc3\xa6ringspunktet mellom settene,\n \n \n \n positive oddetall forskjell,\n \n \n \n forskjell p\xc3\xa5 element set,\n \n \n \n operasjoner resultat endelig,\n \n \n \n endelig mengde,\n \n \n \n universelt beregne,\n \n \n \n kardinal antall eiendommer,\n \n \n \n komplement,\n \n \n \n utvidelse,\n \n \n \n koordinater,\n \n \n \n parallellforskyvning,\n \n \n \n Figurer symmetrisk i forhold til en linje,\n \n \n \n Figurer symmetriske om et punkt,\n \n \n \n kungurens,\n \n \n \n kongurente trekanter,\n \n \n \n diagram data diagram,\n \n \n \n inntekt,\n \n \n \n aritmetisk poeng,\n \n \n \n kaste terning,\n \n \n \n terninger sjakkturnering,\n \n \n \n geometrisk m\xc3\xb8nster,\n \n \n \n bretting,\n \n \n \n sentrum,\n \n \n \n korde,\n \n \n \n sirkelbue,\n \n \n \n innskrevet kvadrat i sirkel,\n \n \n \n \xc3\xa5ttekant,\n \n \n \n innskrive likesidet trekant i sirkel,\n \n \n \n konstruere figurer med sirkler,\n \n \n \n innskrevet sirkel,\n \n \n \n objekter,\n \n \n \n kart,\n \n \n \n koter,\n \n \n \n ekvidistanse,\n \n \n \n h\xc3\xb8ydekoter,\n \n \n \n innvendige vinkler i en trekant,\n \n \n \n utvendige vinkler i en trekant,\n \n \n \n utvendige vinkler i en firkant,\n \n \n \n innvendige vinkler i en firkant,\n \n \n \n innvendige vinkler i en mangekant,\n \n \n \n vinkelben,\n \n \n \n utvendige vinkler i en mangekant,\n \n \n \n summen av utvendige vinkler,\n \n \n \n vinkler i trekanter,\n \n \n \n vinkler i firkanter,\n \n \n \n vinkler i mangekanter,\n \n \n \n trekanttall,\n \n \n \n kvadrattall,\n \n \n \n rot,\n \n \n \n kvadratrot,\n \n \n \n diagonalmetode,\n \n \n \n vokabular,\n \n \n \n sikker,\n \n \n \n utfallsrom sikker mulig velger,\n \n \n \n eple,\n \n \n \n terning umulig grafikk,\n \n \n \n kan det skjer,\n \n \n \n telefonbok,\n \n \n \n rullende valg,\n \n \n \n umulighet,\n \n \n \n hodet,\n \n \n \n hale,\n \n \n \n hendelse tilfeldig eksperiment,\n \n \n \n sjanse,\n \n \n \n element\xc3\xa6re hendelser,\n \n \n \n bearbeiding,\n \n \n \n serie,\n \n \n \n gruppering,\n \n \n \n kardinaltall vekt,\n \n \n \n kvantitative verdier,\n \n \n \n kvantitativ verdi,\n \n \n \n serie av individuelle kvalitative kvalitativ verdi datalinjer,\n \n \n \n gruppe,\n \n \n \n statistisk tabell over kardinalitet utseende,\n \n \n \n brev,\n \n \n \n serien,\n \n \n \n sample samle,\n \n \n \n samle inn meningsm\xc3\xa5ling,\n \n \n \n sylinder,\n \n \n \n kuler sylinder elementer,\n \n \n \n sylinde,\n \n \n \n toppflate,\n \n \n \n sideflate radius,\n \n \n \n h\xc3\xb8yde r\xc3\xb8r prisme,\n \n \n \n formel kule,\n \n \n \n rotere tennisball,\n \n \n \n oppgaver kuler,\n \n \n \n Prisme,\n \n \n \n rubiks kube,\n \n \n \n romfigur,\n \n \n \n plane figur,\n \n \n \n rette prismer i planet,\n \n \n \n tegne rette prismer i planet,\n \n \n \n pr\xc3\xb8vetaking,\n \n \n \n erstatning,\n \n \n \n tilbakelegging uttrekk med tilbakelegging,\n \n \n \n tegning rullende,\n \n \n \n hendelsene,\n \n \n \n hendelse likt,\n \n \n \n mindre,\n \n \n \n mer,\n \n \n \n sannsynlig,\n \n \n \n like sannsynligheter,\n \n \n \n sannsynlige,\n \n \n \n bestemt umulig mest minst sannsynlige,\n \n \n \n sannsynligheter uten tombola,\n \n \n \n ledd,\n \n \n \n regelen,\n \n \n \n n-te leddet leddet,\n \n \n \n vilk\xc3\xa5r,\n \n \n \n formel rekkef\xc3\xb8lge,\n \n \n \n mangler tallf\xc3\xb8lge likning,\n \n \n \n leddnummer metode vilk\xc3\xa5r,\n \n \n \n stumpe vinkler,\n \n \n \n spisse vinkler,\n \n \n \n summen av vinkler,\n \n \n \n konvekse vinkler,\n \n \n \n omskrevet,\n \n \n \n formel kvadrat,\n \n \n \n radius omkrets,\n \n \n \n tallet pi,\n \n \n \n beregning beregning,\n \n \n \n ring,\n \n \n \n halvsirkel linje eksakt verdi,\n \n \n \n omkrets halvsirkel,\n \n \n \n delene,\n \n \n \n variasjonsbredde tabell,\n \n \n \n lotteri,\n \n \n \n hyppigste stolpe,\n \n \n \n st\xc3\xb8rrelse finne,\n \n \n \n midterste tallet aritmetisk sett med gjennomsnitt kamp,\n \n \n \n gjennomsnittsalder,\n \n \n \n manglende test,\n \n \n \n bridge tid,\n \n \n \n aksjekursen,\n \n \n \n differanse,\n \n \n \n eksperimentelle,\n \n \n \n teoretiske,\n \n \n \n sannsynligheter,\n \n \n \n relativ,\n \n \n \n tidsskrifter,\n \n \n \n eksperimenter,\n \n \n \n sannsynlighet relative eksperimentere,\n \n \n \n mulige resultater,\n \n \n \n resultat kasting,\n \n \n \n mulig resultat,\n \n \n \n relativ sannsynlighet,\n \n \n \n fordeling avis,\n \n \n \n tilfeldige hendelser,\n \n \n \n tilfeldig hendelse,\n \n \n \n kj\xc3\xb8p,\n \n \n \n lodd kaster,\n \n \n \n pyramide,\n \n \n \n rute,\n \n \n \n r\xc3\xb8dt lys tyggegummi,\n \n \n \n kortspill,\n \n \n \n ordforr\xc3\xa5d,\n \n \n \n eksperimentere,\n \n \n \n sikkert,\n \n \n \n motsatt,\n \n \n \n ordnede par,\n \n \n \n begreper tall,\n \n \n \n kort mulige resultater,\n \n \n \n utfallsrom nummer,\n \n \n \n tilfeldig tilbakelegging,\n \n \n \n uttrekk med drops,\n \n \n \n uten sikre,\n \n \n \n umulige,\n \n \n \n motsatte,\n \n \n \n motsatt tilfelle,\n \n \n \n mynter,\n \n \n \n s\xc3\xb8lv,\n \n \n \n mulig kort,\n \n \n \n sikker umulig,\n \n \n \n uttrykk,\n \n \n \n l\xc3\xa5n,\n \n \n \n investeringer,\n \n \n \n praktiske problemer distanse,\n \n \n \n tallf\xc3\xb8lge betaling,\n \n \n \n sparing,\n \n \n \n innskudd fast prosentandel,\n \n \n \n gjeld,\n \n \n \n fastrente,\n \n \n \n rente investering,\n \n \n \n indre vinkel,\n \n \n \n parallelle,\n \n \n \n nabovinkel,\n \n \n \n toppvinkel,\n \n \n \n samsvarende vinkel,\n \n \n \n geometriske tallf\xc3\xb8lger,\n \n \n \n Fibonacci sekvensen,\n \n \n \n Collatz problemet,\n \n \n \n misoppfatninger,\n \n \n \n diagnostisk,\n \n \n \n test deg selv,\n \n \n \n enhet,\n \n \n \n metriske enheter for areal,\n \n \n \n metriske enheter,\n \n \n \n areal til ulike figurer,\n \n \n \n metriske enheter for volum,\n \n \n \n volum av terning,\n \n \n \n kubikkcentimeter,\n \n \n \n kubikkmeter,\n \n \n \n konstant,\n \n \n \n addere konstant,\n \n \n \n stigende tallf\xc3\xb8lger,\n \n \n \n avtagende tallf\xc3\xb8lger,\n \n \n \n diagram regneark,\n \n \n \n tabell over frekvens,\n \n \n \n sample pris,\n \n \n \n identiske ulike kvaliteter,\n \n \n \n forskjellig kvalitet,\n \n \n \n kvantitative kvalitativ kvantitativ kvalitet stolpediagram,\n \n \n \n stolpediagram avstemning,\n \n \n \n tabellen,\n \n \n \n plott temperatur,\n \n \n \n forandring,\n \n \n \n fordelinger,\n \n \n \n gjennomsnittsverdier,\n \n \n \n variasjonsbredde meningsm\xc3\xa5ling,\n \n \n \n sp\xc3\xb8rreskjema og datalinjer,\n \n \n \n prosentandel tabell,\n \n \n \n kamp,\n \n \n \n antall h\xc3\xb8yere,\n \n \n \n score,\n \n \n \n gjennomsnitt antall,\n \n \n \n gjennomsnittlig h\xc3\xb8yde,\n \n \n \n alder,\n \n \n \n kamp mener,\n \n \n \n pris,\n \n \n \n data gjennomsnittlig,\n \n \n \n poeng,\n \n \n \n polyedre,\n \n \n \n sideflater,\n \n \n \n kanter,\n \n \n \n vinkelrette sideflater,\n \n \n \n parallelle sideflater,\n \n \n \n trekant prisme,\n \n \n \n LOGO,\n \n \n \n vanlig,\n \n \n \n flytting,\n \n \n \n skalering,\n \n \n \n koding,\n \n \n \n tilbakevendende,\n \n \n \n desimal,\n \n \n \n avslutter,\n \n \n \n uendelige,\n \n \n \n vanlige,\n \n \n \n endelige,\n \n \n \n desimaltall desimaler,\n \n \n \n desimaltall,\n \n \n \n br\xc3\xb8ker,\n \n \n \n endring,\n \n \n \n endring periodiske,\n \n \n \n periodiske endelige sykliske tall felles endelig antall br\xc3\xb8k periodisk skriftlig metode,\n \n \n \n perioden produkt,\n \n \n \n br\xc3\xb8ker mange,\n \n \n \n multiplikasjon,\n \n \n \n multiplisere,\n \n \n \n desimal tillegg,\n \n \n \n legge,\n \n \n \n addisjon,\n \n \n \n trekker,\n \n \n \n trekke,\n \n \n \n subtraksjon,\n \n \n \n regel,\n \n \n \n ledd ledd,\n \n \n \n i en formel,\n \n \n \n leddnummer leddnummer,\n \n \n \n manglende for avgjort orden,\n \n \n \n motsatt rekkef\xc3\xb8lge,\n \n \n \n gitt rekkef\xc3\xb8lge arrangere,\n \n \n \n arrangement,\n \n \n \n sted,\n \n \n \n betingelser,\n \n \n \n muligheter valg,\n \n \n \n plassere mulighetene mange tallf\xc3\xb8lger,\n \n \n \n speiling om en linje,\n \n \n \n speiling om et punkt,\n \n \n \n forskyvning,\n \n \n \n sammensatte avbildninger,\n \n \n \n frise m\xc3\xb8nstre,\n \n \n \n rapportering,\n \n \n \n sorter orden,\n \n \n \n dato,\n \n \n \n bursdag,\n \n \n \n bursdagen skrive ned,\n \n \n \n framstilling,\n \n \n \n diagram effektivitet,\n \n \n \n prosentandel,\n \n \n \n ishockey,\n \n \n \n m\xc3\xa5lvakt frekvens,\n \n \n \n minst hyppig,\n \n \n \n transversal,\n \n \n \n samsvarende vinkler,\n \n \n \n innvendige samsvarende vinkler,\n \n \n \n utvendige samsvarende vinkler,\n \n \n \n parallelle linjer,\n \n \n \n m\xc3\xa5l,\n \n \n \n lagdelt,\n \n \n \n kvalitativ,\n \n \n \n kvantitativ tabell,\n \n \n \n lese fylle,\n \n \n \n tabell fyll,\n \n \n \n leser,\n \n \n \n meningsm\xc3\xa5ling stikkpr\xc3\xb8vekontroll,\n \n \n \n kvalitativ egenskap,\n \n \n \n populasjon,\n \n \n \n tilfeldig utvalg stratifisert pr\xc3\xb8vetaking,\n \n \n \n kvantitative kvaliteter,\n \n \n \n kvalitet,\n \n \n \n gruppere statistiske serier,\n \n \n \n representasjoner,\n \n \n \n konstruksjon,\n \n \n \n plan,\n \n \n \n foran,\n \n \n \n bygg,\n \n \n \n klossebygg,\n \n \n \n rett linje,\n \n \n \n str\xc3\xa5le,\n \n \n \n linjestykke,\n \n \n \n toppunkt,\n \n \n \n vinkelbein,\n \n \n \n likevinkel,\n \n \n \n full vinkel,\n \n \n \n rett vinkel,\n \n \n \n spissvinkel,\n \n \n \n stump vinkel,\n \n \n \n konveks vinkel,\n \n \n \n rombe,\n \n \n \n regul\xc3\xa6r mangekant,\n \n \n \n irregul\xc3\xa6r mangekant,\n \n \n \n speilingssymmetri,\n \n \n \n rotasjonssymmetri,\n \n \n \n skala,\n \n \n \n sannsynlige sikkert skje,\n \n \n \n aldri seier,\n \n \n \n tap,\n \n \n \n krone,\n \n \n \n kaste,\n \n \n \n vinne,\n \n \n \n tape umulig sikker kort,\n \n \n \n trekke kasting,\n \n \n \n krone frekvens,\n \n \n \n eksperiment bakende,\n \n \n \n trekk,\n \n \n \n like resultater,\n \n \n \n velg resultat,\n \n \n \n sannsynlig rullende sannsynligheten for hendelsen,\n \n \n \n mulig hendelse,\n \n \n \n kjegle,\n \n \n \n kjeglestump,\n \n \n \n kjeglesnitt trekant,\n \n \n \n rettvinklet estimere volumet arkimedes,\n \n \n \n forhold brette ut,\n \n \n \n overflate formel,\n \n \n \n kjegle kjeglestump,\n \n \n \n pytagoras,\n \n \n \n kvadratr\xc3\xb8tter,\n \n \n \n forenkle kvadratr\xc3\xb8tter,\n \n \n \n addisjon av kvadratr\xc3\xb8tter,\n \n \n \n substraksjon av kvadradr\xc3\xb8tter,\n \n \n \n multiplikasjon av kvadratr\xc3\xb8tter,\n \n \n \n pytagoras l\xc3\xa6resettning,\n \n \n \n finne ukjent side ved hjelp av pytagoras,\n \n \n \n areal av trekant,\n \n \n \n rettvinklet trekant,\n \n \n \n er trekanten rettvinklet?,\n \n \n \n beskrive og argumentere for sammenhenger mellom sidelengdene i trekanter,\n \n \n \n KM240,\n \n \n \n omkrets,\n \n \n \n pi sekskant,\n \n \n \n kvadrat,\n \n \n \n omskrevet mangekant,\n \n \n \n innskrevet likesidet sekskant i en firkant til kvadrat omkretsen av esken,\n \n \n \n sylindrisk,\n \n \n \n base,\n \n \n \n jorda,\n \n \n \n ekvator tallet pi,\n \n \n \n historie,\n \n \n \n W Shanks,\n \n \n \n formel beregningen,\n \n \n \n flytskjema,\n \n \n \n regne roterende hjul,\n \n \n \n hjulet,\n \n \n \n fart,\n \n \n \n kalkulator tre firedeler,\n \n \n \n stykke,\n \n \n \n kake,\n \n \n \n regul\xc3\xa6r,\n \n \n \n polyeder,\n \n \n \n romfigurer solid,\n \n \n \n parallellogrammer,\n \n \n \n rette rett kube,\n \n \n \n kubes,\n \n \n \n terningr,\n \n \n \n 3-D form,\n \n \n \n arkitektur navn,\n \n \n \n trekantet firkantet rektangul\xc3\xa6rt femkantet sekskantet \xc3\xa5ttekantet sjukantet museum,\n \n \n \n icosikaitrigonal vanlige vanlig prisme beregnende,\n \n \n \n beregning,\n \n \n \n rombe sv\xc3\xb8mmebasseng,\n \n \n \n femkantede rektangel rar skulptur,\n \n \n \n netto,\n \n \n \n statistisk,\n \n \n \n konsultasjon,\n \n \n \n konklusjon,\n \n \n \n organisering,\n \n \n \n presentasjoner og data,\n \n \n \n samling,\n \n \n \n tolke,\n \n \n \n problem,\n \n \n \n statistisk unders\xc3\xb8kelse h\xc3\xb8yde,\n \n \n \n jenter,\n \n \n \n gutter,\n \n \n \n oppf\xc3\xb8rsel,\n \n \n \n gjennomf\xc3\xb8re,\n \n \n \n sp\xc3\xb8rsm\xc3\xa5l,\n \n \n \n film,\n \n \n \n kvinner,\n \n \n \n menn ulike,\n \n \n \n type,\n \n \n \n \xc3\xa5pen,\n \n \n \n flervalgsp\xc3\xb8rsm\xc3\xa5l,\n \n \n \n antall tabell,\n \n \n \n organisere,\n \n \n \n presentasjoner,\n \n \n \n presentere presentere,\n \n \n \n konklusjoner,\n \n \n \n tolke observasjoner,\n \n \n \n vandel,\n \n \n \n spill mulig,\n \n \n \n tetraeder,\n \n \n \n gunstige oktaeder,\n \n \n \n dodekaeder,\n \n \n \n ikosaeder kort,\n \n \n \n sannsynlighet plukking,\n \n \n \n like sannsynlig,\n \n \n \n kortstokk rulett,\n \n \n \n felg,\n \n \n \n hendelse parene,\n \n \n \n mulige par,\n \n \n \n sandvolleyball trekke,\n \n \n \n uavgjort,\n \n \n \n sannsynlig nummer,\n \n \n \n perspektiv,\n \n \n \n primser,\n \n \n \n speiling,\n \n \n \n halv omdreining,\n \n \n \n parallellforskyving,\n \n \n \n objekt,\n \n \n \n bilde,\n \n \n \n resonnere,\n \n \n \n tenke,\n \n \n \n rett prisme,\n \n \n \n flateomr\xc3\xa5de,\n \n \n \n kube\n \n \n
\n