Tospråklig fagopplæring i matematikk for 8. trinn på norsk, ukrainsk, russisk, polsk, somali og arabisk.
Minoritetsspråklige elever kan nå lære matematikk med støtte i eget morsmål.
Matematikk 8 - tospråklig lar elevene bytte mellom norsk og ytterligere fem språk - ukrainsk, russisk, polsk, somali og arabisk, i ett og samme læremiddel.
Slik lærer elevene matematikk, norske ord og fagbegreper. Språktilpasningen gjør at norske og minoritetsspråklige elever enkelt kan lære, samarbeide, utforske og løse oppgaver sammen.
Dette gjør inkluderingen enklere og styrker elevenes språkinnlæring.
Elevene veksler mellom språkene ved å trykke på flagg, og lærer matematikk og norsk i det samme læremiddelet som resten av klassen benytter.
Fagtekster i Matematikk 8 - tospråklig er oversatt av morsmålsoversettere. Filmer er oversatt og lest inn med KI.
Matematikk 8 - tospråklig er et heldigitalt, interaktivt læremiddel. Det består av korte fagtekster, læringsfilmer og hundrevis av selvrettende interaktive oppgaver.
Utviklingen er støttet av Utdanningsdirektoratet.
Er du interessert? Fyll ut dette skjema eller ta kontakt på kunnskap@kunnskap.no for kjøp eller utprøving.
\n \n \n \n GF4,\n \n \n \n \n \n \xc3\xa5 kunne regne,\n \n \n \n \n \n B,\n \n \n \n \n \n (B),\n \n \n \n \n \n representasjon,\n \n \n \n \n \n kommunikasjon,\n \n \n \n \n \n representasjon og kommunikasjon,\n \n \n \n \n \n KE15,\n \n \n \n \n \n GF2,\n \n \n \n \n \n A,\n \n \n \n \n \n (A),\n \n \n \n \n \n utforske,\n \n \n \n \n \n l\xc3\xb8se,\n \n \n \n \n \n muntlige ferdigheter,\n \n \n \n \n \n 8,\n \n \n \n \n \n GF1,\n \n \n \n \n \n \xc3\xa5 kunne skrive,\n \n \n \n \n \n modellering og anvendelser,\n \n \n \n \n \n bruke,\n \n \n \n \n \n utforsking og probleml\xc3\xb8sing,\n \n \n \n \n \n utvikle og kommunisere strategier for hoderegning i utregninger,\n \n \n \n \n \n utvikle,\n \n \n \n \n \n KM208,\n \n \n \n \n \n modellering,\n \n \n \n \n \n anvendelser,\n \n \n \n \n \n KE13,\n \n \n \n \n \n utforsking,\n \n \n \n \n \n KE12,\n \n \n \n \n \n forklare,\n \n \n \n \n \n funksjoner,\n \n \n \n \n \n algebra,\n \n \n \n \n \n \xc3\x85 kunne regne,\n \n \n \n \n \n \xc3\x85 kunne skrive,\n \n \n \n \n \n regne,\n \n \n \n \n \n utforsk,\n \n \n \n \n \n tall,\n \n \n \n \n \n regneregler,\n \n \n \n \n \n KM204,\n \n \n \n \n \n (C),\n \n \n \n \n \n graf,\n \n \n \n \n \n digitale ferdigheter,\n \n \n \n \n \n GF5,\n \n \n \n \n \n probleml\xc3\xb8sing,\n \n \n \n \n \n problem,\n \n \n \n \n \n desimal,\n \n \n \n \n \n bruke potenser og kvadratr\xc3\xb8tter i utforsking og probleml\xc3\xb8sing og argumentere for framgangsm\xc3\xa5ter og resultat,\n \n \n \n \n \n hastighet,\n \n \n \n \n \n algebraiske regneregler,\n \n \n \n \n \n KM222,\n \n \n \n \n \n C,\n \n \n \n \n \n likninger,\n \n \n \n \n \n lage l\xc3\xb8se og forklare likninger knyttet til praktiske situasjoner,\n \n \n \n \n \n dividere,\n \n \n \n \n \n distanse,\n \n \n \n \n \n lage,\n \n \n \n \n \n potenser,\n \n \n \n \n \n KM221,\n \n \n \n \n \n lage og l\xc3\xb8se problem som omhandler sammensatte m\xc3\xa5leenheter,\n \n \n \n \n \n KM242,\n \n \n \n \n \n heltall,\n \n \n \n \n \n uttrykk,\n \n \n \n \n \n kvadrat,\n \n \n \n \n \n br\xc3\xb8k,\n \n \n \n \n \n variabler,\n \n \n \n \n \n lage og forklare regneuttrykk med tall variabler og konstanter knyttet til praktiske situasjoner,\n \n \n \n \n \n KM200,\n \n \n \n \n \n tid,\n \n \n \n \n \n abstraksjon og generalisering,\n \n \n \n \n \n abstraksjon,\n \n \n \n \n \n generalisering,\n \n \n \n \n \n KE16,\n \n \n \n \n \n representere funksjoner p\xc3\xa5 ulike m\xc3\xa5ter og vise sammenhenger mellom representasjonene,\n \n \n \n \n \n KM232,\n \n \n \n \n \n multiplikasjon,\n \n \n \n \n \n nummer,\n \n \n \n \n \n multiplisere,\n \n \n \n \n \n sammenligne,\n \n \n \n \n \n KM199,\n \n \n \n \n \n rot,\n \n \n \n \n \n likning,\n \n \n \n \n \n eksponent,\n \n \n \n \n \n hoderegning,\n \n \n \n \n \n divisjon,\n \n \n \n \n \n ligning,\n \n \n \n \n \n felles faktor,\n \n \n \n \n \n sum,\n \n \n \n \n \n dele,\n \n \n \n \n \n faktor,\n \n \n \n \n \n utforske algebraiske regneregler,\n \n \n \n \n \n formel,\n \n \n \n \n \n \xc3\xa5 kunne lese,\n \n \n \n \n \n GF3,\n \n \n \n \n \n desimaltall,\n \n \n \n \n \n forklare og sammenligne funksjoner knyttet til praktiske situasjoner,\n \n \n \n \n \n resonnering og argumentasjon,\n \n \n \n \n \n funksjon,\n \n \n \n \n \n KE14,\n \n \n \n \n \n resonnering,\n \n \n \n \n \n argumentasjon,\n \n \n \n \n \n modellere,\n \n \n \n \n \n forhold,\n \n \n \n \n \n beskrive,\n \n \n \n \n \n andel,\n \n \n \n \n \n penger,\n \n \n \n \n \n arbeid,\n \n \n \n \n \n representere,\n \n \n \n \n \n subtraksjon,\n \n \n \n \n \n strategi,\n \n \n \n \n \n tierpotens,\n \n \n \n \n \n metode,\n \n \n \n \n \n skillet,\n \n \n \n \n \n forenkling,\n \n \n \n \n \n formere,\n \n \n \n \n \n praktisk,\n \n \n \n \n \n areal,\n \n \n \n \n \n algebraisk uttrykk,\n \n \n \n \n \n konvertere,\n \n \n \n \n \n fart,\n \n \n \n \n \n strekning,\n \n \n \n \n \n line\xc3\xa6r,\n \n \n \n \n \n proporsjoner,\n \n \n \n \n \n produkt,\n \n \n \n \n \n kalkulator,\n \n \n \n \n \n prosent,\n \n \n \n \n \n primtall,\n \n \n \n \n \n faktorisering,\n \n \n \n \n \n utforske og beskrive primtallsfaktorisering og bruke det i br\xc3\xb8kregning,\n \n \n \n \n \n KM203,\n \n \n \n \n \n metoder,\n \n \n \n \n \n avstand,\n \n \n \n \n \n kroner,\n \n \n \n \n \n prosentandel,\n \n \n \n \n \n modeller,\n \n \n \n \n \n diagram,\n \n \n \n \n \n grafen til en line\xc3\xa6r funksjon,\n \n \n \n \n \n st\xc3\xb8rste felles faktor,\n \n \n \n \n \n formler,\n \n \n \n \n \n standardform,\n \n \n \n \n \n rekkef\xc3\xb8lge,\n \n \n \n \n \n addisjon,\n \n \n \n \n \n parenteser,\n \n \n \n \n \n kommunisere,\n \n \n \n \n \n avrunding,\n \n \n \n \n \n plassverdi,\n \n \n \n \n \n begrep,\n \n \n \n \n \n fraksjon,\n \n \n \n \n \n mengde,\n \n \n \n \n \n st\xc3\xb8rrelser,\n \n \n \n \n \n jente,\n \n \n \n \n \n gutt,\n \n \n \n \n \n maling,\n \n \n \n \n \n skriftlig,\n \n \n \n \n \n eksempel,\n \n \n \n \n \n algebraisk,\n \n \n \n \n \n polynom,\n \n \n \n \n \n variabel,\n \n \n \n \n \n forenkle,\n \n \n \n \n \n legge,\n \n \n \n \n \n konstant,\n \n \n \n \n \n m\xc3\xa5ling,\n \n \n \n \n \n lengde,\n \n \n \n \n \n konstanter,\n \n \n \n \n \n endring,\n \n \n \n \n \n bevegelse,\n \n \n \n \n \n algebrauttrykk,\n \n \n \n \n \n omkrets,\n \n \n \n \n \n line\xc3\xa6re likninger,\n \n \n \n \n \n grafer,\n \n \n \n \n \n finne,\n \n \n \n \n \n line\xc3\xa6re funksjoner,\n \n \n \n \n \n line\xc3\xa6re grafer,\n \n \n \n \n \n TT1,\n \n \n \n \n \n demokrati og medborgerskap,\n \n \n \n \n \n demokrati,\n \n \n \n \n \n medborgerskap,\n \n \n \n \n \n lese,\n \n \n \n \n \n like ledd,\n \n \n \n \n \n tallf\xc3\xb8lge,\n \n \n \n \n \n n-te ledd,\n \n \n \n \n \n \xc3\xa5 generere tallf\xc3\xb8lger,\n \n \n \n \n \n beskrive og generalisere m\xc3\xb8nster med egne ord og algebraisk,\n \n \n \n \n \n m\xc3\xb8nster,\n \n \n \n \n \n KM202,\n \n \n \n \n \n differanse,\n \n \n \n \n \n addere,\n \n \n \n \n \n konvertering,\n \n \n \n \n \n oppgavel\xc3\xb8sninger,\n \n \n \n \n \n tekstoppgaver,\n \n \n \n \n \n ukjent,\n \n \n \n \n \n historie,\n \n \n \n \n \n billigere,\n \n \n \n \n \n r\xc3\xb8tter,\n \n \n \n \n \n mange,\n \n \n \n \n \n primtallsfaktorisering,\n \n \n \n \n \n sff,\n \n \n \n \n \n parentes,\n \n \n \n \n \n line\xc3\xa6r funksjon,\n \n \n \n \n \n indekser,\n \n \n \n \n \n lov,\n \n \n \n \n \n negative,\n \n \n \n \n \n kvadratroten,\n \n \n \n \n \n beregning,\n \n \n \n \n \n index,\n \n \n \n \n \n positive,\n \n \n \n \n venstre mot h\xc3\xb8yre,\n \n \n \n areal av et rektangel,\n \n \n \n areal av et kvadrat,\n \n \n \n areal av sammensatte figurer,\n \n \n \n omkrets og areal,\n \n \n \n naturlige tall,\n \n \n \n hundrere,\n \n \n \n tiere,\n \n \n \n enere,\n \n \n \n tallinjen,\n \n \n \n trekantet,\n \n \n \n posisjon,\n \n \n \n sekvens,\n \n \n \n nte termen,\n \n \n \n trekantet n'te posisjon-to-term,\n \n \n \n likesidet trekant,\n \n \n \n innledende naturlig tall ratio,\n \n \n \n mengder,\n \n \n \n kvalitet kvadrat,\n \n \n \n prosenter av kvadrater,\n \n \n \n forholdet mellom to relativ st\xc3\xb8rrelse,\n \n \n \n eller mengde oppskrift,\n \n \n \n bakepulver,\n \n \n \n rutene,\n \n \n \n segment,\n \n \n \n sand,\n \n \n \n sement,\n \n \n \n betong blanding,\n \n \n \n klasse,\n \n \n \n befolkning,\n \n \n \n kj\xc3\xb8nn,\n \n \n \n antall,\n \n \n \n i klassen volum,\n \n \n \n mengder del,\n \n \n \n jar,\n \n \n \n pean\xc3\xb8tter,\n \n \n \n sample,\n \n \n \n dele kvantitet,\n \n \n \n skillelinjer side,\n \n \n \n lengde vertikal,\n \n \n \n aksen,\n \n \n \n vertikale student,\n \n \n \n statistikk,\n \n \n \n basketball,\n \n \n \n sider en,\n \n \n \n deling,\n \n \n \n kompleks,\n \n \n \n factorising,\n \n \n \n komplekse trinomial,\n \n \n \n Faktoriser,\n \n \n \n fylle plassen,\n \n \n \n manipulasjon,\n \n \n \n algebraisk bracket,\n \n \n \n faktorisering fraksjon,\n \n \n \n dividere kvotient,\n \n \n \n nevneren,\n \n \n \n divide,\n \n \n \n begrensning,\n \n \n \n rasjonelle uttrykk redusere,\n \n \n \n teller,\n \n \n \n nevner,\n \n \n \n forenkle br\xc3\xb8k verdi,\n \n \n \n annerledes,\n \n \n \n tilsvarende,\n \n \n \n tilsvarende drift,\n \n \n \n felles divisor,\n \n \n \n kinetisk,\n \n \n \n energi,\n \n \n \n kinetisk formel,\n \n \n \n bil,\n \n \n \n ratio,\n \n \n \n numerisk br\xc3\xb8kdel add,\n \n \n \n trekker,\n \n \n \n skjema,\n \n \n \n trekke,\n \n \n \n forskjellig enkleste form,\n \n \n \n trekke legge motstand,\n \n \n \n wire,\n \n \n \n skifte av lengde,\n \n \n \n tverrsnitt,\n \n \n \n fysikk,\n \n \n \n gjennomsnittlig \xc3\xb8ker,\n \n \n \n motstanden i en ledning,\n \n \n \n liv,\n \n \n \n metrisk,\n \n \n \n britisk,\n \n \n \n estimat,\n \n \n \n enhet,\n \n \n \n monomer,\n \n \n \n utregning,\n \n \n \n fartstrekant,\n \n \n \n enheter,\n \n \n \n forandring,\n \n \n \n hastighetsutregning,\n \n \n \n gjennomsnittlig hastighet,\n \n \n \n grafisk fremstilling,\n \n \n \n hastighetsutregninger,\n \n \n \n hastighetslikning,\n \n \n \n speedometer,\n \n \n \n ikke-line\xc3\xa6re likninger,\n \n \n \n transformasjon,\n \n \n \n missoppfatninger,\n \n \n \n utforske forklare og sammenligne funksjoner knyttet til praktiske situasjoner,\n \n \n \n tegne,\n \n \n \n tverrfaglig,\n \n \n \n ledd,\n \n \n \n addere ledd,\n \n \n \n multiplisere ledd,\n \n \n \n rekkef\xc3\xb8lge av ledd,\n \n \n \n proporsjon,\n \n \n \n sammenligning,\n \n \n \n f\xc3\xb8rstegradsdifferanser,\n \n \n \n andregradsdeifferanser,\n \n \n \n tallf\xc3\xb8lge av konstanter,\n \n \n \n sammensatte,\n \n \n \n radikand,\n \n \n \n kubikk,\n \n \n \n lang,\n \n \n \n kalender,\n \n \n \n 1001,\n \n \n \n forhold enkel line\xc3\xa6r l\xc3\xb8se tekstoppgaver spare,\n \n \n \n prosent tid,\n \n \n \n likning motorb\xc3\xa5t,\n \n \n \n romaskin,\n \n \n \n roing,\n \n \n \n inntil elva,\n \n \n \n ned str\xc3\xb8mmen,\n \n \n \n elva mot vinden,\n \n \n \n med avstand,\n \n \n \n andel pakking,\n \n \n \n esker,\n \n \n \n h\xc3\xb8yeste felles faktor,\n \n \n \n minste multiplum,\n \n \n \n subtrahere,\n \n \n \n \xc3\xa5 tolke grafen,\n \n \n \n \xc3\xa5 forklare grafen,\n \n \n \n grafer og omregninger,\n \n \n \n avstand-tid graf,\n \n \n \n en graf forteller en historie,\n \n \n \n sammenlikne grafer,\n \n \n \n mange flere,\n \n \n \n ganger,\n \n \n \n dyrere,\n \n \n \n masse,\n \n \n \n matematisk sammenheng,\n \n \n \n terning,\n \n \n \n drift,\n \n \n \n integrerte,\n \n \n \n rotuttrykk,\n \n \n \n skriftlig addisjon,\n \n \n \n skriftlig subtraksjon,\n \n \n \n skriftlig multiplikasjon,\n \n \n \n skriftlig divisjon,\n \n \n \n forhold mellom tall,\n \n \n \n forhold mellom st\xc3\xb8rrelser,\n \n \n \n konstant funksjon,\n \n \n \n horisontale linjer,\n \n \n \n sammensatte tall,\n \n \n \n fellesnevner,\n \n \n \n minste fellesnevner,\n \n \n \n divisor,\n \n \n \n primtallsfaktorer,\n \n \n \n Minste felles multiplum,\n \n \n \n mfm,\n \n \n \n likeverdige br\xc3\xb8ker,\n \n \n \n gangetabellen,\n \n \n \n desimaler,\n \n \n \n prosenter,\n \n \n \n algebraiske uttrykk,\n \n \n \n utlede funksjoner,\n \n \n \n funksjonsargument,\n \n \n \n lese av graf,\n \n \n \n kommutativ,\n \n \n \n distributiv,\n \n \n \n kvadratisk likning,\n \n \n \n bokstaver i likning,\n \n \n \n likning med to ukjente,\n \n \n \n avhengige og uavhengige variabler,\n \n \n \n kvadrat tall,\n \n \n \n kvadratrot,\n \n \n \n kubikkrot,\n \n \n \n Bruke potenser og kvadratr\xc3\xb8tter i utforsking og probleml\xc3\xb8sing og argumentere for framgangsm\xc3\xa5ter og resultat,\n \n \n \n utpr\xc3\xb8ving,\n \n \n \n tierpotenser,\n \n \n \n grunntall,\n \n \n \n omgj\xc3\xb8ringer,\n \n \n \n motsatt fortegn,\n \n \n \n distributiv lov,\n \n \n \n line\xc3\xa6r likning,\n \n \n \n balanse,\n \n \n \n pr\xc3\xb8ve,\n \n \n \n pr\xc3\xb8ve p\xc3\xa5 likning,\n \n \n \n multiplisere tierpotenser,\n \n \n \n dividere tierpotenser,\n \n \n \n negativ eksponent,\n \n \n \n tallforhold,\n \n \n \n blandingsforhold,\n \n \n \n blanding,\n \n \n \n funksjonsuttrykk,\n \n \n \n stigningstall,\n \n \n \n skj\xc3\xa6ringspunkt,\n \n \n \n komponering,\n \n \n \n l\xc3\xb8se line\xc3\xa6re likninger,\n \n \n \n regionen,\n \n \n \n fly,\n \n \n \n rett linje,\n \n \n \n ulikhet,\n \n \n \n enkel ulikhet makt,\n \n \n \n indeksen,\n \n \n \n aritmetikk,\n \n \n \n eksponent p\xc3\xa5minnelse,\n \n \n \n like uttrykk,\n \n \n \n uttrykk med forenkle uttrykket positive,\n \n \n \n raising,\n \n \n \n el,\n \n \n \n positive negative n'te tall,\n \n \n \n tall opph\xc3\xb8yet,\n \n \n \n gjensidig,\n \n \n \n tilsvarende verdi av n,\n \n \n \n index str\xc3\xb8m en kraft,\n \n \n \n pair,\n \n \n \n par avdekke,\n \n \n \n representerer samme likestilling,\n \n \n \n equalities den krefter indeks,\n \n \n \n n-te loven,\n \n \n \n kvotient,\n \n \n \n lik rot kubikkroten,\n \n \n \n str\xc3\xb8m,\n \n \n \n gyldig for r\xc3\xb8tter falske sant ligningen,\n \n \n \n fractional likeverdige ulike,\n \n \n \n rektangler,\n \n \n \n hyperbel,\n \n \n \n fart rektangel,\n \n \n \n gjennomsnittlig fart,\n \n \n \n bevegelig,\n \n \n \n konstant tegning,\n \n \n \n reiser,\n \n \n \n ulik tid reise,\n \n \n \n tilbakelegger,\n \n \n \n reise far,\n \n \n \n subtraksjonsregelen,\n \n \n \n addisjonsregelen,\n \n \n \n l\xc3\xb8se likninger,\n \n \n \n Celsius,\n \n \n \n Fahrenheit grader,\n \n \n \n grad,\n \n \n \n Fahrenheit,\n \n \n \n temperatur,\n \n \n \n termometer regn ut kvadratet,\n \n \n \n kvadratet av en formel erstatte,\n \n \n \n sum bruker,\n \n \n \n differanse areal,\n \n \n \n st\xc3\xb8rre,\n \n \n \n mindre,\n \n \n \n differansen kvadrater,\n \n \n \n overflateareal,\n \n \n \n line\xc3\xa6re uttrykk,\n \n \n \n tekstoppgave,\n \n \n \n analysere,\n \n \n \n prosentvis,\n \n \n \n utveksling,\n \n \n \n rate,\n \n \n \n vekslingskurs stykke,\n \n \n \n sjokolade,\n \n \n \n del,\n \n \n \n divisjon hage,\n \n \n \n utgifter,\n \n \n \n firkant,\n \n \n \n gress,\n \n \n \n side,\n \n \n \n legering,\n \n \n \n gull,\n \n \n \n s\xc3\xb8lv,\n \n \n \n student,\n \n \n \n krem tid,\n \n \n \n rom,\n \n \n \n kryssmultiplikasjon,\n \n \n \n maraton,\n \n \n \n plen,\n \n \n \n areal pris,\n \n \n \n vekt,\n \n \n \n lengde pund,\n \n \n \n valutakurs,\n \n \n \n valuta,\n \n \n \n byttehandel,\n \n \n \n handel,\n \n \n \n pengeenhet,\n \n \n \n sekel,\n \n \n \n oldtidens Mesopotamia,\n \n \n \n norske kroner,\n \n \n \n makt,\n \n \n \n Surd,\n \n \n \n lov forgiftet,\n \n \n \n Apple,\n \n \n \n gift,\n \n \n \n kvadrering,\n \n \n \n multiplikasjonstabellen,\n \n \n \n bord,\n \n \n \n kvadrere et tall,\n \n \n \n ikke-negative arealet av en firkant eksempel p\xc3\xa5 rutene,\n \n \n \n kube,\n \n \n \n cubing,\n \n \n \n eksempler kvadratr\xc3\xb8tter,\n \n \n \n negative positive square heltall,\n \n \n \n kvadratr\xc3\xb8tter r\xc3\xb8tter avrunding,\n \n \n \n verdien ikke-terminerer,\n \n \n \n engangskostnader banen,\n \n \n \n hill,\n \n \n \n split,\n \n \n \n kryssord,\n \n \n \n terninger,\n \n \n \n multiplisert,\n \n \n \n discover,\n \n \n \n kvadrere,\n \n \n \n cubing kubikkroten,\n \n \n \n cube,\n \n \n \n nummer kraft faktor,\n \n \n \n n rad,\n \n \n \n base,\n \n \n \n sammenhengende str\xc3\xb8m multiplisere dele,\n \n \n \n dele trekke fra,\n \n \n \n hevet,\n \n \n \n hevet til makten,\n \n \n \n makt lov,\n \n \n \n Index naturlig reelt tall str\xc3\xb8m,\n \n \n \n index loven,\n \n \n \n like mange,\n \n \n \n heltall negativ putting,\n \n \n \n tallene i stigende ikke-null ikke-null,\n \n \n \n indeks,\n \n \n \n reelle,\n \n \n \n inverse regneoperasjoner,\n \n \n \n motsatte regneoperasjoner,\n \n \n \n inverse funksjoner,\n \n \n \n uttrykk algebraisk,\n \n \n \n monomial,\n \n \n \n bracket,\n \n \n \n multiplisere multiplisere,\n \n \n \n add,\n \n \n \n sikt,\n \n \n \n visualisering,\n \n \n \n omr\xc3\xa5de,\n \n \n \n rektangel,\n \n \n \n bygging,\n \n \n \n visualisere,\n \n \n \n distribusjon over addisjon en omr\xc3\xa5de av sum monomial summen,\n \n \n \n distribusjon,\n \n \n \n tillegg,\n \n \n \n summen dividere brakett,\n \n \n \n negativ,\n \n \n \n tegn,\n \n \n \n negativt fortegn,\n \n \n \n lik foran,\n \n \n \n ut uttrykket,\n \n \n \n par likeverdige gjette,\n \n \n \n spill,\n \n \n \n gjetning,\n \n \n \n spille spillet,\n \n \n \n gjette et tall dato,\n \n \n \n bursdag,\n \n \n \n dag,\n \n \n \n dato for kalkulator,\n \n \n \n trekke fra,\n \n \n \n gjetter bursdag omr\xc3\xa5det,\n \n \n \n omr\xc3\xa5der,\n \n \n \n loven,\n \n \n \n grafisk,\n \n \n \n grafisk uttrykket forskjell,\n \n \n \n dimensjon,\n \n \n \n produkt formel,\n \n \n \n firkanter,\n \n \n \n polygon,\n \n \n \n a kunne skrive,\n \n \n \n a kunne regne,\n \n \n \n m\xc3\xa5leenheter,\n \n \n \n britiske enheter,\n \n \n \n greske lengdeenheter,\n \n \n \n gamle lengdeenheter,\n \n \n \n lengdeenheter,\n \n \n \n metriske enheter,\n \n \n \n omgj\xc3\xb8ring,\n \n \n \n lengder\n \n \n
\n