Jeg kan regne 2 er et omfattende nettbasert læremiddel i matematikk for 2. trinn. Matematikken presenteres i en hverdagssammenheng.
Læringsmetoden tar utgangspunkt i at barn ved starten av opplæringen har problemer med å forstå abstrakte ideer. Og nettopp derfor er det sentralt å presentere sammenhengen mellom virkelige objekter og matematiske begreper.
Jeg kan regne trinn 2: Tallene 0-100
1. Tall: Utforske tallene 0-100, bli kjent med posisjonssystemet gjennom konkreter, sammenligne tallene, symbolene større, mindre og er lik.
2. Addere og subtrahere: Utforske addisjon og subtraksjon med og uten tierovergang, tekstoppgaver, begrepene ledd, sum og differanse.
3. Kjøp og salg: Utforske norske mynter og sedler, telle og regne verdier.
4. Klokke og tid: Utforske årstidene, månedene og døgnet og knytte dette opp mot praktiske situasjoner.
5. Geometri: Persepsjon, gjenkjenning, sammenligning og ulike synsvinkler, utforske punkt, linjer, linjestykker og vinkler.
6. Mattenøtter: Løse grubliser og gjenkjenne og fortsette mønster.
7. Arbeidsark: Bruke tallene 0-100, addere og subtrahere.
\n \n \n \n addere,\n \n \n \n \n \n subtrahere,\n \n \n \n \n \n addisjon,\n \n \n \n \n \n tiere,\n \n \n \n \n \n enere,\n \n \n \n \n \n tierstaver,\n \n \n \n \n \n tiergrupper,\n \n \n \n \n \n plassverdi,\n \n \n \n \n \n subtraksjon,\n \n \n \n \n \n tegne,\n \n \n \n \n \n tall,\n \n \n \n \n \n ti,\n \n \n \n \n \n sum,\n \n \n \n \n \n lage regnestykket,\n \n \n \n \n \n minus,\n \n \n \n \n \n regne ut,\n \n \n \n \n \n penger,\n \n \n \n \n \n geometri,\n \n \n \n \n \n tierovergang,\n \n \n \n \n \n rekkef\xc3\xb8lge,\n \n \n \n \n \n pluss,\n \n \n \n \n \n tallf\xc3\xb8lge,\n \n \n \n \n \n form,\n \n \n \n \n \n tallregning,\n \n \n \n \n \n ensifret tall,\n \n \n \n \n \n kj\xc3\xb8p og salg,\n \n \n \n \n \n kj\xc3\xb8p,\n \n \n \n \n \n kjenne igjen,\n \n \n \n \n \n digitale verkt\xc3\xb8y,\n \n \n \n \n \n s\xc3\xb8ylediagram,\n \n \n \n \n \n trekke fra,\n \n \n \n \n \n sammenligne,\n \n \n \n \n \n mindre enn,\n \n \n \n \n \n st\xc3\xb8rre enn,\n \n \n \n \n \n lik med,\n \n \n \n \n \n lik,\n \n \n \n \n \n st\xc3\xb8rre,\n \n \n \n \n \n mindre,\n \n \n \n \n \n regnetegn,\n \n \n \n \n \n vinkel,\n \n \n \n \n \n kloss,\n \n \n \n \n \n pris,\n \n \n \n \n \n regnestykke,\n \n \n \n \n \n polygon,\n \n \n \n \n \n trekant,\n \n \n \n \n \n med tierovergang,\n \n \n \n \n \n subtraksjon med tierovergang,\n \n \n \n \n \n tallinje,\n \n \n \n \n \n hoderegning,\n \n \n \n \n \n tallet,\n \n \n \n \n \n synsvinkel,\n \n \n \n \n \n addisjon med tierovergang,\n \n \n \n \n \n kroner,\n \n \n \n \n \n symmetrilinje,\n \n \n \n \n \n differanse,\n \n \n \n \n \n romfigur,\n \n \n \n \n \n like figurer,\n \n \n \n \n \n regnestykket,\n \n \n \n \n \n klosser,\n \n \n \n \n \n metode,\n \n \n \n \n \n poeng,\n \n \n \n \n \n baklengs,\n \n \n \n \n \n forlengs,\n \n \n \n \n \n tallet etter,\n \n \n \n \n \n tallet foran,\n \n \n \n \n \n telle enere,\n \n \n \n \n \n telle tiere,\n \n \n \n \n \n tallf\xc3\xb8lger,\n \n \n \n \n \n er lik,\n \n \n \n \n \n punkt,\n \n \n \n \n \n sammenligne tall,\n \n \n \n \n \n speilbilde,\n \n \n \n \n \n objekt,\n \n \n \n \n \n speilsymmetri,\n \n \n \n \n \n bruke speilsymmetri,\n \n \n \n \n \n praktiske situasjoner speilsymmetri,\n \n \n \n \n \n tegne speilsymmetri,\n \n \n \n \n \n symmetri,\n \n \n \n \n \n tegne symmetrilinjer,\n \n \n \n \n \n finne symmetrilinjer,\n \n \n \n \n \n tegne symmetrilinje,\n \n \n \n \n \n finne symmetrilinje,\n \n \n \n \n \n figur,\n \n \n \n \n \n persepsjon,\n \n \n \n \n \n gruppere,\n \n \n \n \n \n uten tierovergang,\n \n \n \n \n \n penger igjen,\n \n \n \n \n \n firkant,\n \n \n \n \n \n femkant,\n \n \n \n \n \n adderere,\n \n \n \n \n \n subtrahere tiere,\n \n \n \n \n \n addere tiere,\n \n \n \n \n \n regnestjerne,\n \n \n \n \n \n subtrahere to ganger,\n \n \n \n \n \n subtraksjon to ganger,\n \n \n \n \n \n subtraksjon uten minne,\n \n \n \n \n \n subtraksjon tosifrede tall,\n \n \n \n \n \n subtrahere tosifrede tall,\n \n \n \n \n \n pilspill,\n \n \n \n \n \n tall som mangler,\n \n \n \n \n \n tekstoppgave,\n \n \n \n \n \n oppgave,\n \n \n \n \n \n lag regnestykke,\n \n \n \n \n \n m\xc3\xb8nster,\n \n \n \n \n \n utforske,\n \n \n \n \n \n utforske geometriske figurer,\n \n \n \n \n \n tegne romfigurer,\n \n \n \n \n \n linje,\n \n \n \n \n \n linjestykke,\n \n \n \n \n \n vinkler,\n \n \n \n \n \n tegne vinkler,\n \n \n \n \n \n tegne streker,\n \n \n \n \n \n legge sammen,\n \n \n \n \n \n kvadrat,\n \n \n \n \n \n egenskaper,\n \n \n \n \n \n egenskaper trekanter,\n \n \n \n \n \n egenskaper polygoner,\n \n \n \n \n \n egenskaper firkanter,\n \n \n \n \n \n dele opp polygoner,\n \n \n \n \n \n tegne figurer,\n \n \n \n \n \n norske mynter,\n \n \n \n \n \n norske sedler,\n \n \n \n \n \n enkrone,\n \n \n \n \n \n tikrone,\n \n \n \n \n \n femti,\n \n \n \n \n \n femtilapp,\n \n \n \n \n \n sseddel,\n \n \n \n \n \n sedler,\n \n \n \n \n \n femkrone,\n \n \n \n \n \n tjuekrone,\n \n \n \n \n \n gj\xc3\xb8re om enheter,\n \n \n \n \n \n regne om i kroner,\n \n \n \n \n \n kode,\n \n \n \n \n \n symmetrilinjer,\n \n \n \n \n \n ledd,\n \n \n \n \n \n addend,\n \n \n \n \n \n subtrahend,\n \n \n \n \n \n addere 6,\n \n \n \n \n \n addere 7,\n \n \n \n \n \n addere 8,\n \n \n \n \n \n addere 9,\n \n \n \n \n \n fire ledd,\n \n \n \n \n \n lag regnestykket,\n \n \n \n \n \n lage regnestykke,\n \n \n \n \n \n legg til 6,\n \n \n \n \n \n legg til 7,\n \n \n \n \n \n legg til 8,\n \n \n \n \n \n legg til 9,\n \n \n \n \n \n regnefortelling,\n \n \n \n \n \n tre ledd,\n \n \n \n \n \n trekk fra 6,\n \n \n \n \n \n trekk fra 7,\n \n \n \n \n \n trekk fra 8,\n \n \n \n \n \n trekk fra 9,\n \n \n \n \n \n addisjon uten minne,\n \n \n \n \n \n addisjon tosifrede tall,\n \n \n \n \n \n addere tosifrede tall,\n \n \n \n \n \n magiske kvadrat,\n \n \n \n \n \n \xc3\xa5 betale,\n \n \n \n \n \n volum,\n \n \n \n \n \n kjegle,\n \n \n \n \n \n kule,\n \n \n \n \n \n sylinder,\n \n \n \n \n \n rett prisme,\n \n \n \n \n \n kjenne igjen romfigurer,\n \n \n \n \n \n trekk ved romfigurer,\n \n \n \n \n \n sortere og gruppere,\n \n \n \n \n \n addisjon av tiere,\n \n \n \n \n \n legge sammen tiere,\n \n \n \n \n \n regn ut,\n \n \n \n \n \n addisjon hele tiere,\n \n \n \n \n \n addere to ganger,\n \n \n \n \n \n legge til,\n \n \n \n \n \n et siffer,\n \n \n \n \n \n brettspill,\n \n \n \n \n \n halskjede,\n \n \n \n \n \n kuler,\n \n \n \n \n \n puslespill,\n \n \n \n \n \n baller,\n \n \n \n \n \n regnefortellinger,\n \n \n \n \n \n b\xc3\xb8ker,\n \n \n \n \n \n koster til sammen,\n \n \n \n \n \n subtraksjon av tiere,\n \n \n \n \n \n trekke fra tiere,\n \n \n \n \n \n diagram,\n \n \n \n \n \n dyr,\n \n \n \n \n \n klokka,\n \n \n \n \n \n tid,\n \n \n \n \n \n ur,\n \n \n \n \n \n figurer,\n \n \n \n \n \n 2d figurer,\n \n \n \n \n \n polygoner,\n \n \n \n \n \n identiske figurer,\n \n \n \n \n \n dele,\n \n \n \n \n \n kjenne igjen figurer,\n \n \n \n \n spill,\n \n \n \n kj\xc3\xb8pe,\n \n \n \n m\xc3\xa5ned,\n \n \n \n dag,\n \n \n \n \xc3\xa5r\n \n \n
\n