Diagnostiske oppgaver 5-10 er utarbeidet av spesialpedagogene Ann-Beth Ødegård og Elisabeth Bade. De har lang fartstid i skolen og innenfor matematikk-faget, og har god erfaring om elevers misoppfatninger innen matematikk.
Oppgavene inneholder typiske misoppfatninger som svaralternativ, slik at lærer eller ellev enkelt kan se hva det trengs å jobbe mer med.
Innholdet i diagnostiske oppgaver 5-10 er:
Lærer- og elevveiledning er rett rundt hjørnet, sammen med flere diagnostiske oppgaver innenfor flere fagområder.
misoppfatninger, desimaltall, test, brøk, utvikle og bruke ulike strategier for regning med positive tall og brøk og forklare tenkemåtene sine, KM279, bruke, tall og tallforståelse, modellering og anvendelser, KE13, GF4, å kunne regne, diagnostisk, MAT01-05, diagnostiske oppgaver, matematikk, regnestrategier, utvikle, VERB4, utforske, VERB18, volum, overflate, overflateareal, test deg selv, areal, enhet, plassverdi, algebra, bokstaver, variabler, likninger, problemløsing, strategi, sammenheng, forklare og sammenligne funksjoner knyttet til praktiske situasjoner, utforsking og problemløsing, missoppfatninger, funksjoner, resonnering og argumentasjon, sammenligne, KM199, graf, funksjon, grafer, regne, finne, lineære funksjoner, lineære grafer, KE14, resonnering, argumentasjon, digitale ferdigheter, GF5, B, TT1, demokrati og medborgerskap, demokrati, medborgerskap, (B)