Diagnostiske oppgaver 5-10 er utarbeidet av spesialpedagogene Ann-Beth Ødegård og Elisabeth Bade. De har lang fartstid i skolen og innenfor matematikk-faget, og har god erfaring om elevers misoppfatninger innen matematikk.
Oppgavene inneholder typiske misoppfatninger som svaralternativ, slik at lærer eller ellev enkelt kan se hva det trengs å jobbe mer med.
Innholdet i diagnostiske oppgaver 5-10 er:
Lærer- og elevveiledning er rett rundt hjørnet, sammen med flere diagnostiske oppgaver innenfor flere fagområder.
\n \n \n \n misoppfatninger,\n \n \n \n \n \n desimaltall,\n \n \n \n \n \n test,\n \n \n \n \n \n br\xc3\xb8k,\n \n \n \n \n \n utvikle og bruke ulike strategier for regning med positive tall og br\xc3\xb8k og forklare tenkem\xc3\xa5tene sine,\n \n \n \n \n \n KM279,\n \n \n \n \n \n bruke,\n \n \n \n \n \n tall og tallforst\xc3\xa5else,\n \n \n \n \n \n modellering og anvendelser,\n \n \n \n \n \n KE13,\n \n \n \n \n \n GF4,\n \n \n \n \n \n \xc3\xa5 kunne regne,\n \n \n \n \n \n diagnostisk,\n \n \n \n \n \n MAT01-05,\n \n \n \n \n \n diagnostiske oppgaver,\n \n \n \n \n \n matematikk,\n \n \n \n \n \n regnestrategier,\n \n \n \n \n \n utvikle,\n \n \n \n \n \n VERB4,\n \n \n \n \n \n utforske,\n \n \n \n \n VERB18,\n \n \n \n volum,\n \n \n \n overflate,\n \n \n \n overflateareal,\n \n \n \n test deg selv,\n \n \n \n areal,\n \n \n \n enhet,\n \n \n \n plassverdi,\n \n \n \n algebra,\n \n \n \n bokstaver,\n \n \n \n variabler,\n \n \n \n likninger,\n \n \n \n probleml\xc3\xb8sing,\n \n \n \n strategi,\n \n \n \n sammenheng,\n \n \n \n forklare og sammenligne funksjoner knyttet til praktiske situasjoner,\n \n \n \n utforsking og probleml\xc3\xb8sing,\n \n \n \n missoppfatninger,\n \n \n \n funksjoner,\n \n \n \n resonnering og argumentasjon,\n \n \n \n sammenligne,\n \n \n \n KM199,\n \n \n \n graf,\n \n \n \n funksjon,\n \n \n \n grafer,\n \n \n \n regne,\n \n \n \n finne,\n \n \n \n line\xc3\xa6re funksjoner,\n \n \n \n line\xc3\xa6re grafer,\n \n \n \n KE14,\n \n \n \n resonnering,\n \n \n \n argumentasjon,\n \n \n \n digitale ferdigheter,\n \n \n \n GF5,\n \n \n \n B,\n \n \n \n TT1,\n \n \n \n demokrati og medborgerskap,\n \n \n \n demokrati,\n \n \n \n medborgerskap,\n \n \n \n (B)\n \n \n
\n