• Kursbeskrivelse
  • Innholdsfortegnelse

Åpne kapitler

Fiskens oppbygning
Energikilder
Fiskens oppbygning
Fiskens oppbygning
Jorda - døgn og årstider
Energikilder
Energikilder

Innholdsfortegnelse

b'\n\n\n\n\n\n\t
\n\t\t
Ikoner p\xc3\xa5 14 spr\xc3\xa5k
\n\t
\n\n\t\n\n\n\n\n\t\n\t\t\n \n\n\n\n\n\n\t
\n\t\t
Ikoner p\xc3\xa5 14 spr\xc3\xa5k :: Tigrinja
\n\t
\n\n\t\n\n\n\n
\n
\n
\n \n Hvor finner man oksider?\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Fiskens oppbygning\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n ARBEID OG KRAFT AV ELEKTRISK STR\xc3\x98M\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Kjente vulkaner\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n\n\t\n\n\t
\n\t\t
Ikoner p\xc3\xa5 14 spr\xc3\xa5k :: Arabisk
\n\t
\n\n\t\n\n\n\n
\n
\n
\n \n Hvor finner man oksider?\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Fiskens oppbygning\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Kjente vulkaner\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n ARBEID OG KRAFT AV ELEKTRISK STR\xc3\x98M\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n\n\t\n\n\t
\n\t\t
Ikoner p\xc3\xa5 14 spr\xc3\xa5k :: Polsk
\n\t
\n\n\t\n\n\n\n
\n
\n
\n \n Hvor finner man oksider?\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Fiskens oppbygning\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Kjente vulkaner\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n ARBEID OG KRAFT AV ELEKTRISK STR\xc3\x98M\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n\n\t\n\n\t\t\n\t\n\n\t
\n\t\t
Syklus 5-7 p\xc3\xa5 14 spr\xc3\xa5k
\n\t
\n\n\t\n\n\n\n\n\t\n\t\t\n \n\n\n\n\n\n\t
\n\t\t
Syklus 5-7 p\xc3\xa5 14 spr\xc3\xa5k :: Tyrkisk
\n\t
\n\n\t\n\n\n\n
\n
\n
\n \n Jorda - d\xc3\xb8gn og \xc3\xa5rstider\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Ford\xc3\xb8yelsessystemet\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Klassifisering\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Energikilder\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Fast stoff, v\xc3\xa6ske og gass\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n\n\t\n\n\t
\n\t\t
Syklus 5-7 p\xc3\xa5 14 spr\xc3\xa5k :: Swahili
\n\t
\n\n\t\n\n\n\n
\n
\n
\n \n Ford\xc3\xb8yelsessystemet\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Energikilder\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Klassifisering\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Jorda - d\xc3\xb8gn og \xc3\xa5rstider\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Fast stoff, v\xc3\xa6ske og gass\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n\n\t\n\n\t
\n\t\t
Syklus 5-7 p\xc3\xa5 14 spr\xc3\xa5k :: Polsk
\n\t
\n\n\t\n\n\n\n
\n
\n
\n \n Ford\xc3\xb8yelsessystemet\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Energikilder\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Klassifisering\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Jorda - d\xc3\xb8gn og \xc3\xa5rstider\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n
\n
\n
\n \n Fast stoff, v\xc3\xa6ske og gass\n \n
\n\n
\n \n Resultater\n \n
\n
\n
\n\n\n\t\n\t\t\n \n\n\n\n\n\n\t
\n\t\t
Syklus 5-7 p\xc3\xa5 14 spr\xc3\xa5k :: Polsk :: Byggy
\n\t
\n\n\t\n\n\n\n\n\t\n\n\t\t\n\t\n\n\t\t\n\t\n\n\n
\n

Kursemner

\n

\n \n \n \n gj\xc3\xb8re rede for,\n \n \n \n \n \n VERB13,\n \n \n \n \n \n 7 trinn,\n \n \n \n \n \n energi og materie,\n \n \n \n \n \n KE69,\n \n \n \n \n \n jordrotasjon,\n \n \n \n \n \n skr\xc3\xa5stilt akse,\n \n \n \n \n \n nordpolen,\n \n \n \n \n \n s\xc3\xb8rpolen,\n \n \n \n \n \n dag,\n \n \n \n \n \n natt,\n \n \n \n \n \n lyset fra sola,\n \n \n \n \n \n soloppgang,\n \n \n \n \n \n solnedgang,\n \n \n \n \n \n form\xc3\xb8rkelser,\n \n \n \n \n \n \xc3\xb8st,\n \n \n \n \n \n vest,\n \n \n \n \n \n beskrive og visualisere hvordan d\xc3\xb8gn,\n \n \n \n \n \n m\xc3\xa5nefaser og \xc3\xa5rstider oppst\xc3\xa5r,\n \n \n \n \n \n og samtale om hvordan dette p\xc3\xa5virker livet p\xc3\xa5 jorda,\n \n \n \n \n \n KM803,\n \n \n \n \n \n jorda og livet p\xc3\xa5 jorda,\n \n \n \n \n \n KE70,\n \n \n \n \n \n beskrive,\n \n \n \n \n \n VERB19,\n \n \n \n \n \n Mekanisk og kjemisk bearbeiding,\n \n \n \n \n \n transport,\n \n \n \n \n \n oppdeling til mindre deler,\n \n \n \n \n \n sortering,\n \n \n \n \n \n opptak og avfallsh\xc3\xa5ndtering er bare noe av det kroppen h\xc3\xa5ndterer n\xc3\xa5r den ford\xc3\xb8yer mat,\n \n \n \n \n \n gj\xc3\xb8re rede for noen av kroppens organsystemer og beskrive hvordan systemene virker sammen,\n \n \n \n \n \n KM827,\n \n \n \n \n \n kropp og helse,\n \n \n \n \n \n KE71,\n \n \n \n \n \n tilstand,\n \n \n \n \n \n fast stoff,\n \n \n \n \n \n v\xc3\xa6ske,\n \n \n \n \n \n gass,\n \n \n \n \n \n egenskaper,\n \n \n \n \n \n tetthet,\n \n \n \n \n \n partikler,\n \n \n \n \n \n bevegelse,\n \n \n \n \n \n bruke atommodeller og periodesystemet til \xc3\xa5 gj\xc3\xb8re rede for egenskaper til grunnstoffer og kjemiske forbindelser,\n \n \n \n \n \n KM839,\n \n \n \n \n \n klassifisering,\n \n \n \n \n \n organisme,\n \n \n \n \n \n riker,\n \n \n \n \n \n dyr,\n \n \n \n \n \n planter,\n \n \n \n \n \n sopp,\n \n \n \n \n \n bakterier,\n \n \n \n \n \n encellede organismer,\n \n \n \n \n \n virvell\xc3\xb8se dyr,\n \n \n \n \n \n virveldyr,\n \n \n \n \n \n karsystem,\n \n \n \n \n \n sporer,\n \n \n \n \n \n fr\xc3\xb8b\xc3\xa6rende planter,\n \n \n \n \n \n beskrive hvordan forskere har kommet fram til evolusjonsteorien og bruke denne til \xc3\xa5 forklare utvikling av biologisk mangfold,\n \n \n \n \n \n KM825,\n \n \n \n \n \n naturvitenskapelige praksiser og tenkem\xc3\xa5ter,\n \n \n \n \n \n KE67,\n \n \n \n \n \n bruke,\n \n \n \n \n \n VERB18,\n \n \n \n \n \n energikilder,\n \n \n \n \n \n solenergi,\n \n \n \n \n \n fossile brennstoffer,\n \n \n \n \n \n biomasse,\n \n \n \n \n \n vindenergi,\n \n \n \n \n \n b\xc3\xb8lgeenergi,\n \n \n \n \n \n mat,\n \n \n \n \n \n kjemisk energi,\n \n \n \n \n \n solceller,\n \n \n \n \n \n sj\xc3\xb8ormer,\n \n \n \n \n \n gj\xc3\xb8re rede for energibevaring og energikvalitet og utforske ulike m\xc3\xa5ter \xc3\xa5 omdanne,\n \n \n \n \n \n transportere og lagre energi p\xc3\xa5,\n \n \n \n \n \n KM841,\n \n \n \n \n \n b\xc3\xa6rekraftig utvikling,\n \n \n \n \n \n TT3\n \n \n \n

\n
\n'